TRAVEL AROUND PRAGUE 2016


Ahojte dnes sa vám pokúsim priblížiť mojím písaním ale aj fotkami výlet v Prahe. 
Keďže mňa samú takéto články bavia tak som sa rozhodla aspoň malý kúsok z Prahy zdokumentovať. Možno ste v Prahe boli no možno niektorý nie. Tak či tak musím uznať že Česi majú jedno z najkrajších miest práve u nich!

1.Deň(2.6.2016)- Skoro ráno sme všetci čakali na autobus do Prahy. 6 hodín cesty tam bolo plných smiatia ale samozrejme aj spania. Bola to celkom zaujímavá cesta. Ako sme prišli, ani sme si kufre nevyberali hneď ako správny turisti sme zamierili na Vyšehrad. Bolo to tam naozaj krásne. Najviac ma zaujal kostolík ktorý uvidíte nižšie vo fotkách. Naozaj očarujúci. Úprimne tento výlet nebol úplne skvelý vďaka "skvelému" sprievodcovi ktorý mal stále nejaké tie malé vsuvky do jeho historického výkladu, až sa jeho reč raz predĺžila na presne odstopovaných 53 minút. Po Vyšehrade nasledovali nejaké tie malé nákupy na Václavskom námestí. Neviem čím to je ale kúpila som si tam úplne basic tielko zo Zary. Neskôr sme sa šli ubytovať do hotela Esprit. Prvé dojmy boli naozaj zlé. No keď nám dali izbu a mi sme videli kde sme a ako to tam vyzerá boli sme s kamarátkou Zanou zhrozené. Našťastie aj keď tak otravný v tomto prípade milý sprievodca bol taký ochotný a vymenil si izby. Poviem vám tak to už bolo niečo kde sa aj dalo žiť. Keď to tak spätne beriem asi sme mali najlepšiu izbu zo všetkých. Áno konečne prišiel ten čas, a ja som sa mohla osprchovať, naozaj to bola v tú chvíľu jediná vec ktorá ma zaujímala. Nasledovala večera a výlet na vyhliadku. Praha je z tej perspektívy naozaj krásna. A nakoniec tohto dňa sme zamierili na Karlov most. V nočnej atmosfére plnej ľudí hudobníkov a všelijakých ďalších umelcov sme sa prechádzali po moste so zasnívaným pohľadom. Keď sme prišli nakoniec zamierili sme do MCdonalldu. Predsa jedlo je najviac! Cestou späť cez Karlov most sme mali to šťastie a videli sme krásny ohňostroj nad Prahou. Unavení sme sa doťarbali na hotel a ľahli sme si.

2.Deň(3.6.2016)-Ráno sme vstali a šli sme sa poriadne naraňajkovať. Čakal nás namáhavý deň. Doobeda sme šli do nákupného centra Harfa, blízko hotela. Tam sme mali hodinku rozchod. Išli sme sa prezliecť do hotela a utekali sme pozrieť Pražský hrad. Ďalšie plus u mňa získala Praha vďaka krásnej vitráži, na ktorú som mala možnosť sa v ten deň pozrieť. Nádhera! Keďže sme sa ponáhľali aby sme všetko stihli museli sme byť rýchli a hlavne, rýchlo sa premiestňovať. Po ceste sme samozrejme navštívili presne o 12tej vychýrený Pražský orloj. Viem že mnoho z vás to obľubuje ale môj osobný názor je že to nebol až taký veľký zážitok ako všetci vravia. Znova sme zašli na Vaclavák kde sme sa najskôr naobedovali a neskôr sme zháňali darčeky domov a nakupovali. Vrátili sme sa autobusom spať do hotela na večeru, kde sme sa dohodli že pôjdeme pozrieť bývalé židovské štvrte ku ktorým sa viazali zaujímavé príbehy, ktoré som samozrejme príliš nepočúvala keďže to bol koncoročný výlet a s triedou a blbli sme. Konečne prišiel tá najlepšia chvíľa na ktorú veľmi rada spomínam, a aj dlho budem. Mali sme rozchod na Staromestskom námestí kde sme si povedali že naozaj treba urobiť niečo aspoň trochu zábavné a odviazať sa, veď to bol posledný večer tak prečo nie! Samozrejme ako v každom veľkom meste býva veľa pouličných hudobníkov tak aj tu sa nejaký zdržiavali a my sme sa rozhodli že si zatancujeme. Samozrejme ľudia sa na nás pozerali, nikdy nezabudnem na tie pohľady, fotili si nás a kamerovali. Potom sme sa presunuli k dvom Čechom ktorý hrali na zvláštnom hudobnom nástroji ktorého meno som už zabudla, a samozrejme ako by to bolo keby si naň nezahráme aj my! Aj keď možno najskôr s nechuťou nám dali hudobníci do ruky daný nástroj a Zana začala hrať. Dali sme trošku hlbšiu diskusiu medzi sebou a nakoniec sa rozlúčili. No predsa len bolo najlepšie ako sme naplašili jednu Vietnamku, chúďa tá bude veľmi dlho na nás spomínať. Podišli sme k nej a štyri sme zarevali "Selfie time"! Chúďa dievča skoro ju kleplo, ale brala to s humorom. Po fotke s našim mobilom, hneď podávala svoj aby aj ona mala spomienku. Veľmi zlatá. No po ceste sme spozorovali muža v ružovej baletnej sukni. Samozrejme nasledovalo pár vtipných viet a nakoniec fotka. Zišli sme sa celá trieda a metrom sme sa prepravili  do hotela kde sme už len večer kecali a nakoniec šli spať.
Vysnívané auto <3

3.Deň(4.6.2016)- Prišiel posledný deň a náš dozor sa rozhodol ísť na Petřín a tzv. Pražskú eiffelovku. Výhľad opäť krásny. Po tých mnohých schodoch hore aj dolu sme šli do zrkadlovej siene, ktorá nebola až taká dobrá ale aj tak sme sa zasmiali. No najviac ma zaujal ujo s veľkým "bublifukom" ktorý robil radosť deťom. Zviezli sme sa lanovkou dole do mesta a po tretí raz sme sa vybrali na Vaclavák. Tam som už len tak chodila sklamaná, že či niečo nájdem čo by bolo pekné a sedelo by mi to, a tak som nakoniec odchádzala iba už spomínaným tielkom zo Zary. No ešte predtým sme sa vrátili naspäť do detských čias, išli sme nakuknúť do novootvoreného hračkárstva. Úprimne pripomínalo mi hračkárstvo pána Dunkena v Sám doma 2. Neuveriteľné. Veľké, dalo sa tam hrať, príjemný personál, skvelo vyzerajúc! Za toto má  Praha u mňa ďalší bezvýznamný bod. Zišli sme sa nastúpili sme do autobusu a cestovali sme späť domov ďalších 6 hodín.

Dúfam že aspoň nejaký z vás čitateľov si to prečítal celé a že sa vám to páčilo. Nedá sa to síce napísať presne tak ako to bolo. Toto bol len malý kúsok z toho čo sme tam zažili. Na záver vám prinášam maličkosť. Malý zostrih možno aj z toho čo tu nie je písané, tak dúfam že ho zahliadnete a bude sa vám páčiť. Ja sa lúčim bye. 

Páčil sa vám článok? Máte rady Prahu?
D.


Komentáre

  1. Jaj Dorka konečne viem , že niekto má rád Prahu tak veľmi ako ja! Fotky si fotila sama , lebo vyzerajú úžasne!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano ano aj z toho mála čo som videla ma Praha očarila je to krásne mesto a fotky? Fotky som fotila sama buď na Canon 550/505 (teraz neviem :D) alebo iphone 6 popripade iphone 5. Myslím že najväčšiu bodku fotkám dodala úprava vo photoshope ktorá ma nesmierne baví...Ďakujem 😚

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Quotes

A girl should be two things: classy & fabulous
-Coco Chanel

Fashion is about dreaming and making other people dream
-Donatella Versace

Fashion is instant language
-Miuccia Prada