PARIS TRAVEL DIARY

Sen! Akoby v sne som sa prechádzala uličkami. Malebnými uličkami Paríža plná radosti. Uvedomujúc si to teraz je neuveriteľné. Mesto zaľúbených ktoré som túžila dosiahnuť sa mi splnilo. No ešte pred tým...čo tak si odfajknúť ďalšie miesta ktoré som navštívila?

10.7.2016-Úplne prvá zástavka bol Salzburg. Krásne mesto s krásnym hradom.
11.7.2016-Naša cesta daľej videla do Mníchova, kde sme prespali. Ráno sme rýchlo skočili do Nymphenburgských záhrad. Decentné a očarujúce ako celý výlet. Po takmer nekonečnej celodennej ceste sme sa konečne okolo 9tej večer dopravili na miesto ubytovania v Paríži. I keď moju rodinu pred výletom popadli trochu obavy, ja som dúfala že všetko bude skvelé ako na obrázku. Vošla som do apartmánu a vydýchal som si. Keďže ako som spomínala ubytovanie som vybavovala ja, bola som na seba hrdá akonáhle som si to všetko prezrela. S dobrým pocitom som sa šla večer ešte s tatinom prejsť typickými parížskymi uličkami. Ako sme sa tak prechádzali zabudli sme odkiaľ sme prišli a zatúlali sme sa až Boh vie kam. Počas tohto stratu smeru nás zastavili neodbytný černosi, ktorý zobrali môjmu tatinovi ruku a navliekli mu naň šnúrku. Neskôr vyžadovali za kus obyčajnej šnúrky 10€. Keďže bola tma a obkolesilo nás približne 10 černochov, ocino nechcel mať problém a dal mu aspoň 7€ ktoré vyhrabal z peňaženky. Po ceste naspäť sme ešte prešli krásne vysvietený Moulin Rouge. Po celom dni strávenom v aute som sa konečne ponorila do perín a spala až do ďalšieho rána.
(takto vyzerá zmrzlina za 3€, ale musím uznať dobrá bola!)

12.7.2016-S kľudom na duši sme ako tak vstali a vychystali sa na cestu. Naša prvá zastávka bola Víťazný oblúk. Metrom sme sa rýchlo prepravili až k nemu. Ako tak vychádzam z útrob podzemného metra zrazu som to zbadala. Majestátny Víťazný oblúk týčiaci sa nad všetkým ostatným. Pomalým tempom som obdivovala kamenné obchody na Champs-Élysées. Cítila som sa ako v raji. Vôkol mňa obchody a ja som už len pozorovala výklady takmer každého jedného. Prešli sme celú ulicu až sme sa dostali na Place de la Concorde. Bola som v nemom úžase keď som zistila že fontána na tomto námestí je tá z filmu Diabol nosí Pradu. Ako sme tak ďalej išli a všetko pozorovali s úžasom, došli sme k ďalšej významnej pamiatke čo je Louvre. Louvre bol kedysi sídlom kráľa no keď dal postaviť Versailles už oň skoro ani nezakopol. Musím povedať aj keď sme sa bohužiaľ nedostali do múzea, nejak veľmi ma to nemrzí aj keď by malo. Všetko bolo očarujúce. Ako by som sa len hneď vrátila! Na tento deň nám to stačilo a tak sme sa zhodli že zamierime naspäť na aprtmán.

13.7.2016-Doobeda sme si dali ľahší oriešok a tak sme išli obzrieť Sacre-Coeur, ktoré bolo relatívne blízko. Ako sme tak šli veľmi sa mi páčil ruch celého Paríža, aj keď by som v ňom asi príliš dlho nevydržala. A taktiež som každý deň pozorovala parížanky a ich štýl. Bolo to super pozorovať a porovnávať s módou na Slovensku. No späť k Sacre-Coeur. Po ceste tam sme sa zastavili nakúpiť suveníry. Úplne som jasala nad staršími pánmi ktorý maľovali obrazy. Kiežby som si vtedy jeden kúpila. No aj tak mám svoj suvenír z Paríža ktorý ma dostal skoro tak isto. Zvláštne stavaný kostol ktorý pripomína Taj-Mahal. Nejak takto sa dá slovami opísať tá nádhera ktorú sme videli. Keďže je kostol postavený celkom vysoko, bolo odtiaľ vidieť na celý Paríž a ja som vám tento výhľad aj zachytila. Na obed sme sa vrátili naspäť na apartmán dobiť trochu sily.
Ja a Seina :D
Poobede nás čakala najtypickejšia stavba v Paríži, Eiffelova veža! Nebolo až tak dobré počasie no moje spomienky sa nesú stále v dobrom duchu. Toľko turistov čo bolo tam nebolo snáď pri nijakej pamiatke v Paríži. Majestát, toto je to pravé synonymum pre Eiffelovku. Pod touto vežou sme si dali trochu oddych a spravili sme si malý piknik. Bolo to super. V tento deň mali Francúzi sviatok a tak sme šli už okolo 7-mej späť na ubytovanie. Predsa len sme sa trochu báli, aj kvôli tomu že keď sme šli metrom jedna baba ,mohla mať asi 20 rokov, mala prejav o tom ako všetci zomrieme a tak ďalej. Nebudem hovoriť že Paríž mal iba plusy. Je to veľké mesto a treba si na seba dávať naozaj pozor. Po tomto výstupe mi nebolo všetko jedno no nejako som na to zabudla a užívala si naplno ďalšie dni tam.

14.7.2016-Bol tu ďalší deň a ja som si začala uvedomovať že výlet je skoro za nami. Už sme aj začali pociťovať únavu ktorá sa dostavila veľmi rýchlo. V tento deň sme vyrazili až okolo 12tej. Prvá zastávka z trojice ktoré sme navštívili bol Pantheón. Ten ma naozaj prekvapil keďže nebol to úplne top načo som sa tešila. No som rada že som ho videla a že som tam mohla byť. Ako sme tak išli dostali sme sa až do Luxemburských záhrad. Tieto ma naozaj očarili. Aj keď som čakala možno o malý kúsok viacej. Tam sme strávili málo času a hneď sme sa ponáhľali na tretie miesto ktoré sme mali na pláne. Znovu sme potrebovali dobiť baterky, a tak sme sa stavili v Starbuckse kde som si dala muffin a nejakú limonádu. Naša staršia výprava (Mamina a Ocino) si dali kávu. Trochu oddýchnutý sme pokračovali ďalej v našej púti. Čerešničkou na torte celého dňa bola Katedrála Notre-Dame. Moji rodičia nazreli aj do vnútra, no ja som šla ako správne dievča nájsť Brandy Melville. Aj keď som si tam nič nekúpila dávam palec hore za celý dizajn obchodu.
15.7.2016- Na túto chvíľu som sa tešila a čakala celú dovolenku. DISNEYLAND! Alebo skôr splnený detský sen? Videla som Mickey Mousa, Elsu z Frozen, jednoducho videla som všetko čo som potrebovala a čo ma na záver dokázalo dojať natoľko, že som skoro vyronila slzu. Aj keď som toho príliš nestihla čo sa týka atrakcií, toto bola spomienka na ktorú v živote nezabudnem a ďakujem rodičom za celý výlet v Paríži, no špeciálne za toto! No predsa toto všetko dokonalo záverečné predstavenie/ohňostroj ktoré ma naozaj položilo na kolená. Bože ľudia neviete si predstaviť ako vám želám vidieť aspoň kúsok z toho, čo som videla ja (ak ste teda neboli v Disneylande).

16.7.2016-Predošlý deň sme prišli domov neskoro, a tak naozaj vyčerpaná a podráždená som išla pozrieť poslednú vec na našom zozname, a tou bol Versaillský zámok a záhrady. Ak mám porovnať Versaillské záhrady s Luxemburskými na 100% vyhrávajú práve tie Luxemburské. Nieže by Versaillské boli škaredé, ale chýbala mi tam farba aj keď teda rozlohou sa nemôžu rovnať. Aj keď to na mojom unavenom výraze nebolo badateľné jasala som nad vnútrom Versailles.

A týmto by som chcela ukončiť celý článok a výlet dúfam že vás takéto články bavia a že som vám dala ďalší nápad kam na dovolenku. Nakoniec tu sú znova videá z celej dovolenky. Enjoy it!

(INSTAGRAM VERSION)

Ako sa vám páči článok ? Boli ste už v Paríži?
D.




Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Quotes

A girl should be two things: classy & fabulous
-Coco Chanel

Fashion is about dreaming and making other people dream
-Donatella Versace

Fashion is instant language
-Miuccia Prada