SOUTACHE EARRINGS BY JAŠIKA


Helou! Dnes vám predstavím jednu veľmi talentovanú šperkárku, umelkyňu a tvorkyňu pomocou soutache techniky.
Táto šikovná osôbka si vedie svoj vlastný biznis pomocou stránky SASHE.SK kde nájdete rôzny sortiment.  Petru nájdete na Sashe pod menom Jašika. Keďže sme s touto milou osôbkou trochu spolupracovali povedala som si že ju vyspovedám a možno vám prinesiem nejaké užitočne informácie v ktorej koľvek oblasti.

Tieto ručne robené náušnice ktoré tak hrdo na fotkách nosím sú jedným s výrobkov ktoré Petra na svojom portály ponúka. Tak neváhaj a utekaj obzrieť jej e-shop TU.


1.AKO DLHO SA VENUJETE SOUTACHE TECHNIKE?

Techniku soutache som si prvýkrát vyskúšala v apríli roku 2013. 

2.AKO STE SA DOSTALI K TEJTO TECHNIKE A VYRÁBANIU NÁUŠNÍC?

V tomto roku som pracovala pre jeden zľavový portál a kolega vybavil kurz šitých šperkov. Keďže už predtým som sa venovala výrobe šperkov a šila som nákupné tašky, vedela som, že túto techniku si musím aspoň vyskúšať.

3.KEDY STE SI POVEDALI ŽE VAŠE VÝROBKY ZAČNETE AJ PREDÁVAŤ?

Už pred spomínaným kurzom som mala založený účet na Sashe.sk a predávala som najmä recyklované šperky, bolo mi jasné, že keď sa trochu zdokonalím, skúsim ponúkať aj tieto šperky v mojej galérií. Vtedy nás na Sashe.sk nebolo veľmi veľa a preto som experimentovala s tvarom, farbou a korálikmi.

4. PRIBLIŽNE AKO DLHO TRVÁ VÝROBA JEDNÉHO PÁRU NAUŠNÍC?

Na kurze som vyrobila brošňu. Rozmer mala asi 2x3cm, trvalo mi to vtedy 3,5 hodiny. Bola veľmi jednoduchá. Dnes by som ju mala vyrobenú za 10 minút. Náušnice sú už trochu zložitejšia vec na výrobu. Jednak by mali byť rovnaké, resp. zrkadlové, mali by byť aj zaujímavé. Ak neobsahujú veľmi veľa drobných korálikov, viem ich mať zhotovené do 1 hodiny nepretržitého šitia. No niektoré môžem dokončiť až po 24 hodinách. Ale to je kvôli schnutiu lepidla, ak sa jedná o napichovacie náušnice.

5.JE ŤAŽKÉ PRESADIŤ SA MEDZI KONKURENCIOU NA SASHE.SK

Konkurencia je pre mňa skôr motiváciou. Tie, čo robia tiež soutache sú pre mňa skôr spriaznené duše. Obdivujem a rešpektujem ich prácu. Každá sme si vlastne vytvorili vlastné zákazníčky, ktoré vedia, čo od nás môžu očakávať. Ale samozrejme je ťažké ukázať sa, že na trhu ste aj vy. Preto treba okrem výroby, pridávania do galérie a predávania, tvoriť a písať raz začas  žurnál. Aj keď ja v žurnáloch skôr píšem osobné blogy, občas nejaké tie DIY.

6.ČO NAJVIAC VAŠICH ZÁKAZNÍKOV ZAUJÍMA A ˇO SA VÁM MOMENTÁLNE NAJVIAC PREDÁVA?

Momentálne som tvorbu pozastavila, resp. veľmi obmedzila nakoľko očakávam prvého syna a zároveň som bola oslovená na jednu významnú spoluprácu. Ale zákazníčky zväčša chcú šperky priamo k šatám- nevesty a družičky. Prevláda teda biela, ivory a svetloružová. A najviac to bývajú náušnice, cez Vianoce skôr sety a náhrdelníky. 

7.JE TO PRE VÁS SKÔR HOBBY ALEBO BIZNIS?
Šitie je v prvom rade veľká záľuba a potom biznis. Teraz som síce doma, ale počas môjho najtvorivejšieho a najproduktívnejšieho obdobia som bola zamestnaná v poisťovni, takže 8 hodín som sa venovala práci a 4 až 6 hodín som potom doma venovala šitiu a tvorbe.

8.ČÍM MYSLÍTE ŽE SA ODLIŠUJETE OD OSTATNÝCH PREDAJCOV?

V každom šperku sa snažím udržať istý tvar, ktorý je mojim rukopisom. A potom sú to najmä náhrdelníky ktoré vyrábam. Obsahujú výraznú točenú šnúru a snažím sa ich navrhnúť, vyrobiť tak, aby neboli len na špeciálne príležitosti, ale aj na bežné nosenie.

Photo by-Sister
Edit by-Me

Jumpsuite-New Yorker // Shoes- Boohoo.com // Earrings-Jašika

Ako sa vám páči takýto typ článku? Potešili by vás viac takéto články? Zaľúbili ste si naušnice tak ako ja? 

S pozdravom D.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Quotes

A girl should be two things: classy & fabulous
-Coco Chanel

Fashion is about dreaming and making other people dream
-Donatella Versace

Fashion is instant language
-Miuccia Prada